torstai 11. syyskuuta 2014

Naiset matkassa; Tallinnassa herkutellen ja shoppaillen

Naiset matkassa... todellakin. Mentiin meidän ehdoilla eli shoppailua ja herkuttelua. Viiniä tasaisin väliajoin ettei vaan katsokaas kuivetu ihan kokonaan. Säätkin suosi meitä koko reissun ajan oikein mukavasti. Aamulla shoppailee ja illalla myöhään takaisin, niistä on naisten parhaat reissut tehty. Lähdimme Tallink Superstarilla ja siellä meillä oli business lounge varattuna. Siellä syötiin rauhassa ja kahviteltua tai viiniteltyä. Suosittelen lämpösesti! Menee 1½ tunnin matka kuin viuhhhhhh....

Yövyimme Hotelli St. Petersbourgissa Tallinnan vanhassa kaupungissa. Voi että, niin kiva hotelli, seuraavaksikin sinne pitää kyllä mennä uudestaan. Hotellin sisustus oli todellakin mun mieleen, mahtipontista ja syviä värejä, upeita huonekaluja mahtavilla kuoseilla. Aamupalalle erityismaininta eli kaikki oli raikkaasti laitettu esille ja plussan plussan sai siitä kun tarjoilijalta tilattiin lämpöiset aamupalat erikseen. Ah, olipas hyvää! Sais taas suomen hotellit ottaa vähän mallia miten oikeasti palvellaan ja tuotteet laitetaan esille. Noita pullamössö - sössö hotellin aamupaloja on kyllä nähty, yök. Suomen hotellien aamupalat muistuttaa monesti lähinnä sekavaa nautalaumaa, joka punkee ja tunkee kyynärpää taktiikalla itselleen suoraan sanottuna paskaa aamupalaa lautaselleen. Toki löytyy hotelleja missä aamupalat ovat ihan kohdillaan. Sori, pieni avautuminen. Ehkä pitää katsoa peiliin ja pyytää sekä vaatia parempaa!

Kävimme mm. syömässä Gloria Veinkelder:ssä, joka sijaitsee: Müürivahe 2 www.gloria.ee Äärettömän ihanaa ruokaa, hyvää palvelua, paljon paljon paljon eri viinejä ympäri ravintolaa, kiva sisustus, hyvä tunnelma, viinikauppa jne. Suosittelen!

Söimme myös Hotelli Schlössle:ssä ja sielläkin todella maukasta ruokaa kauniisti laitettuna. Ravintola itsessään oli vähän kuin olisit ollut hotellin aulassa eli siitä puuttu ehkä se lopullinen mahtifiilis, vaikka ruoka oli todella herkullista.

Tässä muutamia kuvia meidän minilomalta Tallinnassa.

Tallink Silja Super Star Business Lounge

Gloria Veinkelder sisäänkäynti. Kirjaimellisesti muurin sisällä ja alla.

Gloria Veinkelder viinikauppaa

Gloria Veinikelder ja viinitarjontaa. Viinejä oli satoja ja kaikki oli ostettavissa.

Gloria Veinikelder, alkuruokaa

Gloria Veinikelder lihaisa pääruoka, ankkaa

Gloria Veinkelder merellinen pääruoka

Gloria Veinkelder jäkiruokajuustoja

Gloria Veinikelder jälkiruokaa

Hotelli St Petersbourgin aamupalapöytää

Hotelli St. Petersbourg aamupalapöytää

Viinitauko Rottermannissa

Hotelli Schlösslen alkuruoka. Muut ruuat jäi totaalisesti kuvaamatta. Sori....

Erään ravintolan terassilla, tuoreita yrttejä... Suomessa samat olisi pöllitty, tuhottu tai muuten vaan laki olisi tullut vastaan ettei moisia terasseja saa tehdä. Nehän vois vaikka häiritä jotain.